23 Aralık 2012 Pazar

Kürk Mantolu Madonna


-Şu kitabı, sırf kapağından sebep 1 senedir almıyordum, duyuyordum, rastlıyordum ama bi türlü elime alamamıştım. Kapağın mavisi fazla çiğ, adamın kısık gözleri ise pek özensiz geliyordu. Neyse..

Geçen gün kürk giydim, gene kitabın adı geçti.. Dün de gittim aldım, Allah'ım zevk şölenine daldım âdeta.. İçinden bir iki yeri paylaşayım, henüz bitmedi ..





"İnsanlar nedense daha ziyade ne bulacaklarını tahmin ettikleri şeyleri araştırmayı tercih ediyorlar.


Dibinde bir ejderhanın yaşadığı bilinen bir kuyuya inecek bir kahraman bulmak, muhakkak ki,
dibinde ne olduğu hiç bilinmeyen bir kuyuya
inmek cesaretini gösterecek bir insan bulmaktan daha kolaydır."

**
"İnsanlara ne kadar muhtaç olursam,

onlardan kaçma ihtiyacım o kadar artıyordu."

**
"... edebiyat gibi boş şeylerin mektep sıralarından sonra 

ancak zararlı olabileceğinden bahsetti."

**
"İnsanları, kendi cinslerinden biri üzerinde

kudret ve salâhiyetlerini denemek kadar tatlı sarhoş eden

ne vardır?"

**
"Her şeye hazır bulunan ve kimden ne gelebileceğini bilen

bir insanı sarsmak mümkün müdür?"
**
"Bir insana, başkalarından daha yakın olmanın gururu..."


_____________________________________

Kürk Mantolu Madonna / Sabahattin Ali

Hiç yorum yok: